Шта све банке траже

 

 

Кад поднесете захтев за кредит, банке се неће задовољити само рачунима на увид, већ траже и број фиксног, мобилног и телефона на послу. Интересује их да ли су будући клијенти у браку, да ли имају стан, кућу или викендицу.

Уколико не, интересује их да ли живе с родитељима или су подстанари, ако јесу, колико плаћају кирију. Банке интересује и да ли њихови потенцијални клијенти имају имају аутомобил, које марке и колико је стар.

Осим тога, банци је веома битно да ли сте запослени за стално или не, као и колика су вам примања, те ће вам тражити и потврду од фирме. Поједине захтевају да будући клијент на адреси становања буде најмање шест месеци, а неретко тражиће и телефонске рачуне на увид. Управо то им је и доказ да ли сте пријављени на тој адреси, али и какви сте у измиривању обавеза.

За стамбене кредите, банке траже још сложеније информације. Животно осигурање корисника све чешће се захтева, а како би се банке обезбедиле од последица несрећног случаја и незапослености клијента. У том случају, грађанин ће морати да обави здравствене прегледе. У зависности од износа који тражи, као и од осигуравајуће куће, клијент обавља мали или велики преглед. Мањи преглед се односи за износе од 40.000 до 70.000 евра. Он обухвата крвну слику, детаљну анализу урина, ХИВ тестирање, ЕКГ и преглед интернисте.

За износе изнад 70.000 евра многе осигуравајуће куће списак прегледа проширују и на ултразвук срца и абдомена, а осим тестирања на ХИВ и хепатитис, од мушкараца старијих од 50 година траже и анализу ПСА теста, који показује стање простате. Процедура за добијање кредита у Србији понекад је равна вратоломији, а знатижеља банака често многима није најјаснија. Што је износ кредита већи и његов рок дужи, то су и банке захтевније у тражењу одговора од оних који би да користе њихове услуге.

Оно што је основ да би се ушло у процедуру јесте лична карта на увид, потврда о запослењу, као и извештај Кредитног бироа. Тај извештај је финансијско огледало тога како се грађанин понаша као дужник, односно да ли је редован у измирењу својих обавеза према банци. Када прође први, најмањи степеник, клијента очекује често и захтев да оверену здравствену књижицу преда на увид.

– Она је за банку доказ да су доприноси измирени. Здравственом књижицом се утврђује да су плаћени доприноси, а што потврђује да је потенцијални клијент стално запослен, да није у питању фиктивно запослење – каже Рашко Томашевић из Креди агрикол банке.

Posted on June 24, 2013, in Банкарство. Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: