Боље у шетњу, него у теретане

Норвешки научници утврдили су да су за здравље корисније дуге, споре шетње у природи од кратког и интензивног трчања по покретној траци јер се показало да је кључно колико се укупно времена проведе током дана у седећем положају, преноси америчка мрежа НБЦ. 

За оне који презиру одласке у теретане ово делује превише добро да би било истинито, но научници су утврдили да је можда и важније смањити број сати проведених у седењу него интензивно вежбање, према истраживању објављеном у часопису ПЛОС ОНЕ.

Кад су испитаници провели два сата стојећи и четири сата ходајући имали су здравије нивое инсулина и ниже триглицериде него кад су провели један сат дневно у најинтензивнијем могућем вежбању у теретани. Боље нивое инсулина и нижи триглецериди постигнути су код шетача иако су две групе просечно трошиле подједнаку количину калорија на вежбање односно дуготрајне шетње.

Научници истичу да је главна разлика била у броју сати који су проведени у седећем положају током дана.

– Наше експериментално истраживање о минималним активностима показује да смањивање времена проведеног у седењу доводи до побољшавања показатеља здравствених ризика, каже аутор истраживања Ханс Савелберг, професор са универзитета у Мастрихту.

– Човек је створен за ходање, за пуно ходања, казала је Карол Њатсон која предаје кардиологију на медицинском факултету калифорнијског универзитета у Лос Анђелесу.”То не значи маратоне него стално кретање”. (Economy. Рс, 16. Фебруар 2013.)

Posted on February 16, 2013, in Здравље. Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: