Како да сачувате вид уколико радите за рачунаром

Уз данашњу повезаност радног места и рачунара, као и зависности о игрицама и другим врстама модерне забаве, можда гледате у екран и више од 10 сати дневно. Имајући то на уму, важно је заштитити очи.

Да бисте смањили дугорочну штету до које доводи предуго гледање у екран, испробајте ове практичне савете:

Сасеците проблем у корену
Зашто монитор не бисте прилагодили својим потребама? Прилагодите светлост, контраст, боју и друге значајне ствари – тако ћете мање напрезати очи.

Инвестирајте у наочаре за рад на рачунару
Наочаре за рад на рачунару имају заштитни премаз на стаклима, па тако смањују штетно рефлектовање светла.

Користите опцију за увећавање
“Мицрософт” је свестан да читање на рачунару није баш лако. У скоро свим верзијама оперативног система “Њиндоњс” може да се нађе опција за увећавање, па можете да повећате одређене делове монитора. Ако имате Мац, користите приложени софтвер Зоом и прилагодите текст да бисте себи олакшали читање.

Повећајте величину броњсера
Већина екрана данас долази у формату њиде – сцреен, што није идеално за документе. Броњсери често приказују њеб странице у колони остављајући широке, празне маргине. Прилагодите то тако да страница одговара монитору. На Мацу можете да повећате величину прозора Броњсера притиском на Цомманд и + неколико пута.

Смањите резолуцију
Резолуција се односи на монитор, односно окомите и водоравне линије. Што је више линија на монитору, то је величина слике и текста мања. Десним кликом на радној површини у систему Њиндоњс можете да подесите прегледност монитора на нижу поставку. На Мацу можете да пронађете листу подржаних резолуција под Аппле лого, Сyстем Преференцес, а затим изаберите приказ.

Очима је потребан одмор
Ако предуго гледате у монитор, можете да развијете синдром компјутерског вида. Повремено погледајте далеко од екрана, фокусирајте се на детаље у даљини на отприлике 10 до 20 секунди, а затим се усресредите на детаље који су вам ближе. Поновите то неколико пута.

Изађите напоље!
Дуго седење успорава циркулацију, а то утиче и на очи. Осим тога, очима су потребни различити нивои светлости. И мала промена може да убије монотонију целодневног рада у канцеларији!

Можда нећете у потпуности спречити напрезање очију, али комбинујући ове кораке биће вам много лакше да гледате у екран.

Posted on October 9, 2012, in Здравље. Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: