Критика – како прихватити у пословном окружењу

У неком од ранијих чланака говорили смо о значају фидбек – а који добијате од претпостављених. Како се носите са негативним феедбацком и како одговарате на критике?

Увек ћете имати прилику да слушате људе који вам говоре да је то што радите погрешно, да нећете успети и сл., без обзира на то да ли се ради о пословном или приватном аспекту вашег живота.

Људи не воле да буду критиковани, али критика може бити корисна ако се упути када треба и на конструктиван и тактичан начин. Међутим, наше критике углавном потичу из негативног става и често из предрасуда. У зависности од тога каквог смо карактера и на који начин смо формирани као личности, ми ћемо различито реаговати на критику.

Свака критика је субјективна, обојена бојама нашег критичара, али то не значи да, у одређеном броју ситуација, није на месту.

Уколико сте суочени са сталним критиковањем од стране одређених особа, трудите се да се не узнемиравате, јер је сврха те критике она сама, а не жеља за променом у вашем понашању.

Оно што саветујем је да размислите о критикама које су вам упућене. Уместо што ћете се увредити или почети да се правдате, саслушајте пажљиво шта надређени има да каже, а затим се потрудите да се сличне грешке убудуће не понављају.

Трудите се да критику не схватате као напад на вашу личност, већ као савет, у сваком тренутку будите свесни да људи не критикују вас као особу, већ ваш поступак. Нико није безгрешан, и колико год добро да радите, увек ће вам се поткрасти нека грешка.

На основу критика можете унапредити своје знање и вештине. Уколико се не слажете са критиком, изнесите свој став и продискутујте са надређеним о томе. Пажљиво саслушајте другу страну и не доносите преурањене закључке.

Иако се можда нећете сложити са шефом, боље ћете га разумети и тако избећи не само конфликт него и то да се опет нађете у сличној ситуацији. Ако критику у старту прихватимо строго емоционално (ирационално) , онда не размишљамо о рационалним аспектима разговора, већ аутоматски тражимо и чујемо само нетачности и преувеличавања, како бисмо што пре припремили одбрану, одговорили на примедбе и подсетили саговорника на његове грешке.

Кад тако поступате с људима око вас, стављате до знања да се не слажете са њима и да ћете се увредити сваки пут када вам се нешто замери, а то понашање је погодно за развој лоших односа унутар фирме. (Ецономy. Рс, 28. Август 2012.)

Posted on August 28, 2012, in Занимљивости. Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: