Гости ретко хвале Црногорско приморје

Туристи који су боравили на црногорским плажама током овогодишње сезоне жалили су се својим домаћинима нешто мање него прошле године, али често и упорно. 

У периоду од 1. Јуна до 20. Августа телефон Кол – центра Националне туристичке организације звонио је 3. 442 пута.

Како саопштавају из НТО највећи број позива се односио на добијање информација о културно – забавном животу, пријављивању боравка и наплату боравишне таксе, о томе где и како наћи смештај, добар ресторан и слично.

– Чак 59 одсто позива је било ради информисања, а 39 одсто су биле притужбе, којих је у односу на исти период 2011. Године било за 20 одсто мање – кажу у НТО. – На похвале се односи само два одсто позива.

За разлику од лањске сезоне, када је бука била главни разлог за жалбе гостију, ове сезоне је ситуација другачија. Гости су се највише жалили на издаваоце соба, којих је било и те како (и још увек их има) дуж будванског булевара, али и на местима на која стижу туристи дуж Боке которске и на крајњем југу – у Бару и Улцињу.

У тромесечном периоду број туриста који је боравио у Црној Гори је отприлике као и лане, а остварено је нешто више ноћења. Оно што храбри је боља наплата боравишне таксе за чак 20 процената. Посета националним парковима је такође боља, и то за 25 одсто него током туристичке 2011. Године.

Нудили су често лоше собе за много пара, следе притужбе на домаћине који нису пријављивали госте и на неиздавање фискалних рачуна, чега је било све време и на све стране.

Добар део жалби односио се на понашање закупаца на плажама, који су били у обавези да половину купалишта оставе празно како би гост могао да дође с пешкиром и својим сунцобраном. Но, највише плажа је било прекривено лежаљкама и сунцобранима чије изнајмљивање (комплет две лежаљке и сунцобран) је коштало од осам до чак 75 евра дневно (Краљева плажа у Милочеру).

То је у ствари била улазница на плаже, којима је по закону, приступ слободан. У пракси је, међутим, било другачије, на шта је, али тек на крају главне сезоне, упозорило Јавно предузеће “Морско добро”. Туристи су се и те како жалили и на скупе таксе за паркирање аутомобила, на недостатак паркинга и велике гужве у саобраћају.

Није мали број оних који су се жалили на понашање агенција које су организовале излете (платили су једно, добијали друго) , на буку која је долазила са бродића који рекламирају обиласке приморја, из локала и отворених шанкова уз шеталишта, ту и тамо од грађевинских машина.

– Број примедби на буку се преполовио у односу на прошло Из грешака смо нешто научили, сви заједно. Оволетошње притужбе показују да нам ваља радити много боље и то већ од ране јесени, како идуће сезоне не би било оволико примедби, и како би похвала било више од скромних два одсто – кажу у Националној туристичкој организацији. (Ецономy. Рс, 26. Август 2012.)

Posted on August 26, 2012, in Туризам. Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: