Намирнице које нас подмлађују бар 10 година

Баш попут Супермена, Батмена, Спајдермена и осталих суперхероја који живе у нашој машти, стриповима и филмовима постоје и прави суперхероји који помажу да наш живот буде квалитетнији и дужи. А где се налазе? Међу намирницама у вашем фрижидеру!

Броколи
Када је непроспавана ноћ оставила трага на расположењу или лицу, посегните за зеленом порцијом витамина. Пола шољице прокуваног броколија садржи више од две трећине препоручене дозе Ц витамина, јаког антиоксиданса који штити имунолошки систем. Ова краљ поврћа садржи сулфорафан, који служи за детоксикацију организма и флавоноид каемпферол који има анти – упална својства.

Какао
Разлог више зашто бисте уживали у шољици топлог какаоа крије се у податку да ова намирница садржи висок удео биљне хемикалије флаванола који удвостручује циркулирајуће ангиогеничне станице у крви. Ове станице обнављају капиларе и одржавају њихову функцију.

Поморанџе
Добро је познато да поморанџа садржи висок удео Ц витамина који убрзава метаболичке процесе и потпомаже виталности организма. Јак антиоксиданс смањује старење, болести и различите упале те повећава производњу колагена чинећи ваш изглед млађим и здравијим, стога конзумирајте ову сочну намирницу свакодневно.

Риба
Конзумирајте рибу барем два пута недељно, велика количина протеина од чак 20 посто и омега 3 масних киселина које позитивно утичу на ниво холестерола у крви одлична су превенција за болести срца и крвних жила. Рибље месо богато је витаминима и минералима.

Семенке лана
Суперхерој међу здравом храном су ланене семенке које садрже десетине храњивих ствари. Обилују омега – 3 и омега – 6 масним киселинама, витаминима Б1, Б2 и Ц витамином, гвожђем и цинком.

Шпанаћ
Омиљена храна снажног Попаја, шпанаћ садржи 15 – так различитих флавоноидних спојева који функционишу као антиоксиданси успешни у борби против рака. У једној шољици шпанаћа налази се готово двоструко више витамина К од препорученог дневног уноса који је важан за здравље костију.

Кромпир
Кромпир би због велике количине витамина и минерала требао постати незаобилазна намирница у вашој кухињи. Овај слатки кромпир обилује витаминима Б, Ц и Е, калијумом и фолном киселином те је одличан извор енергије за наше тело.

Махунарке
Махунарке су свакодневно и јефтино поврће које је богато антиоксидансима, баластним тварима, фенолима и флавоноидима. Боранија, грашак битан су фактор у борби против рака дојке. Снижавају количину холестерола у крви те прикупљају токсине у пробавном систему.

Пилетина
Незаобилазна пилетина најпопуларнија намирница у свету добар је извор витамина Б комплекса који одржавају метаболизам добијања енергије. Садржи ниацин који помаже претворање телесних протеина, масти и угљених хидрата у искористиву енергију. Добар је извор селена који је значајан за хормонални метаболизам и имунолошке функције који успоравају старење.

Зелени чај
Зелени чај ујутро, послеподне или увече конзумирајте га јер његова својства су хвале вредна. Садржи шест одновних полифенола смањује ризик од болести крвожилног система и убрзава метаболизам. Помаже код дијабетеса и смањује стрес. Здраво је попити између три и десет шољица дневно. (Ецономy. Рс, 20. Август 2012.)

Posted on August 20, 2012, in Здравље. Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: