“Продужетак” за плаћање ПДВ – а 10 дана?

Директор Пореске управе (ПУ) Србије Драгутин Радосављевић предложио је да се предузетницима изађе у сусрет тако што ће се плаћање пореза на додату вредност (ПДВ) померити са 10. На 20. Дан у месецу, и то у наредних пола године.

Директор Радосављевић је у интервјуу Тањугу рекао како сматра да би на тај начин привредници били растерећени, а држава не би остала ускраћена за приходе, што се може догодити уколико би ПДВ био наплаћиван после продаје, а не на фактурисану (обрачунату) робу.

“Месечни приход од ПДВ је између 35 и 38 милијарди динара и он је најзначајнији у буџету Србије. Уколико би се ишло са мером да се наплати ПДВ по намиреној фактури, створио би се јаз у буџету за неких 100 до 120 милијарди динара”, мишљења је Радосављевић.

Радосављевић је упозорио да су у Србији рокови плаћања робе у просеку око четири месеца а у неким случајевима и дуже, што значи да би се на приход од тог пореза чекало исто толико месеци, “а Србија то себи не би могла да дозволи”.

Предлог Радосављевићев је да се законом дефинише да рок за плаћање ПДВ који је 10. Дана у месецу за фактуру из претходног месеца помери наредних пола године на 20. Дан у месецу, а затим после наредних пола године на 30. У месецу.

Тако би се, мишљења је директор ПУ, за две године дошло до тога да је наплата ПДВ два месеца по испостављеној фактури, што би олакшало привреди начин пословања, а држава не би “осетила” минус у каси и лакше би поднела период пролонгирања.

Радосављевић је навео пример Немачке која је решила плаћања ПДВ тако што је направила категоризацију предузећа, па је за послодавце који годишње зарађују до 50 милиона евра, одређено да дажбина буде плаћена са месец дана закашњења.

“Исто су то урадили Хрвати који су, такође, на месец дана померили доспелост плаћања ПДВ. Могуће је, дакле, направити такав уступак привреди, која би дошла до ‘даха’, а са друге стране држава не би осетила недостатак средстава која су најважнија у буџету”, навео је он.

Радосављевић је рекао и да није уверен како би повећање стопе ПДВ са 18 одсто на 20 или 22 одсто довело до повећања прилива у буџету.

“То не гарантује да ће и приходи од ПДВ, као најиздашнијег пореског облика, бити за толико процената већи. Смањиће се куповна моћ становништва. То ће утицати на стандард, инфлацију. Дакле, биће прихода, али не у мери у којој се то очекује”, оценио је Радосављевић.

Директор ПУ је подсетио да је је порез на имовину у многим земљама најиздашнији порески приход.

“У Сједињеним Америчким Државама је порез на имовину на првом месту по приходима, затим иде порез на зараде, па тек на крају ПДВ”, рекао је Радосављевић и подсетио да у Србији тај порез у стопроцентном износу убирају локалне самоуправе.

У Србији је порез на имовину више социјална категорија и предмет политике коју спроводе локални парламенти како се не би замерили свом бирачком телу, казао је Радосављевић који је ипак приметио како је тај приход сада значајно мањи од онога који би требало да буде.

“Остаје да се види у ком правцу ће реформа пореза на имовину ићи, односно да ли ће Министарство финансија смањити трансфере буџетима локалних самоуправа и ићи на измену стопе пореза на имовину која тренутно износи 0, 4 одсто”, закључио је Радосављевић. (Ецономy. Рс, 24. Јул 2012.)

Posted on July 26, 2012, in Порески систем. Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: